3 lut 2014

* Muzyka dla dzieci - Jaki ma wpływ na rozwój ?





Muzyka w dzisiejszych czasach to dla nas nic obcego, po prostu jest z nami za pan brat, lecz jaki ma wpływ na rozwój i zachowanie u naszych dzieci ?
Według badań psychologicznych muzyka wpływa na umysł i pamięć,
uwalnia od stresu, pomaga w koncentracji oraz otwiera podświadomość.
Natomiast czy podane wyniki badań są prawdą czy mitem ?

Patrząc na rozwój Lenki i jej codzienne zaskakujące zachowania myślę że jest to prawda. Za każdym razem gdy włączamy komputer lub tv czy radio to nie obejdzie się bez muzyki która ma duży wpływ na córkę. Podczas surfowania po internecie czy to mąż czy to ja zawsze znajdziemy jakąś piosenkę którą lubimy sobie posłuchać. W tv również przełączając programy zdarzy się muzyka choćby w reklamach. Nasza malutka nie wybrzydza obecnie muzyką lecz uważnie się wsłuchuje w każdy rytm melodii.
Zauważcie że nawet do łóżeczka dziecięcego dokonujemy zakupu tak zwanych karuzelka z melodyjkami które działają na nasze pociechy usypiająco.

Lenka słysząc muzykę rytmiczną rwie się i uśmiecha, a gdy słyszy wolne rytmy to potrafi nawet zasnąć dlatego uważam że napewno muzyka ma na nią wpływ ponieważ poprawia samopoczucie.
Podsumuwując muzyka według powiedzenia "łagodzi obyczaje" a oprócz tego wzbudza w nas jak i w naszych dzieciach wiele emocji od radości poprzez smutek a skończywszy na śnie. Dlatego uważam że jest to sztuka ważna w życiu człowieka, również u tego najmłodszego ponieważ zaczynając od kołysanek dzieci oswajają się ze światem przez co kształtuje się ich umysł i inaczej patrzą na tę szarą rzeczywistość .

Jakie jest Wasze zdanie na temat muzyki w życiu dzieci ?

8 komentarzy:

  1. Nie bez powodu wszak są zajęcia dla dzieci dotkniętych niepełnosprawnością np umysłową zwane MUZYKOTERAPIA.

    Muzyka bardzo dobrze rozwija dziecko,a później także dziecko ma poczucie rytmu ,co pomaga w nauce tańca ;)

    Pierwsze co robiłam po przyjeździe ze szpitala i z jedna i z drugą to włączałam radio. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muzyka to jedno z najbardziej pozytywnych medium. Zosia potrafi też rozpłakać się, kiedy muzyka jest dramatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja L. muzykę uwielbia! w ciąży nie słuchałam nie wiadomo jakieś muzyki, czy klasycznej czy jakiejś 'spokojniejszej' tylko to co lubiłam. Teraz mała ma to za mną ; D i uwielbia te same klimaty co ja ; P. Tylko nie raz szkoda że za typowo dziecięcymi piosenkami np. to nie przepada, ale słuchac też się zdarza ; ).

    +zapraszam ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mały Mi już wybrzydza jeśli chodzi o muzykę, nie każdej chce słuchać a ma dopiero 3m-ce :)nie wiem co to z nim będzie jak podrośnie

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja tak delikatnie odskoczę od tematu, ale nadal zostaję przy dźwiękach :) Może to śmieszne co napiszę, ale mnie jako małe dziecko momentalnie usypiał dźwięk np. - suszarki lub odkurzacza :D (Moi rodzice mają ubaw jak to w 1 min robiłam totalny odjazd :D )Do dziś dnia jak moja siostra w pokoju obok oddaje się 'długo godzinnemu' upiększaniu i suszy włosy mam ochotę wskoczyć pod kołdrę i smacznie zasnąć :P Dopiero teraz po latach zainteresowało mnie to bardziej i szperając w internecie przeczytałam kilka artykułów o "White noise" tz. Białych szumach i dowiedziałam się, że wcale nie jestem taka 'dziwna' :) ponieważ nawet płyty sprzedają z takimi właśnie szumami co umożliwia ludziom spokojny sen, koncentrację i wiele, wiele innych ciekawych zastosowań.. Świat dźwięków jest zaskakujący :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Heh, ostatnio o tym samym pisałam :)
    Muzyka jest bardzo ważna. Jeszcze w ciąży sama śpiewałam do brzucha.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nam muzyka towarzyszy każdego dnia :) Od rana puszczamy spokojne piosenki, lub coś bardziej pobudzającego :) Nasza córa kocha muzykę jak i taniec :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. bez muzyki nie wyobrażam sobie codzienności i wychowywania dzieci. Jest ważna.

    pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,że mnie odwiedzasz. Zostaw po sobie ślad.